همشهری‌آنلاین: فدراسیون جهانی تکواندو در گزارشی از قهرمانی مقتدرانه مردان ایران در رقابت‌های جهانی تکواندو در کره جنوبی تمجید کرد

تکواندو

در این گزارش آمده است: «تیم ملی ایران در رقابت‌های جهانی تکواندو در گیونگ‌جو کره جنوبی قهرمانی بخش مردان را برای اولین بار از آن خود کرد. این نخستین بار در تاریخ بازی‌های جهانی تکواندو است که تیم ملی کره جنوبی از دست یابی به عنوان اول در بخش مردان باز می ماند.با این حال کره ای‌ها در بخش زنان قهرمان این مسابقات شدند.»

آشنایی با فدراسیون تکواندوی ایران

سایت فدراسیون جهانی تکواندو در ادامه آورده است: «در بخش مردان ایران سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز به دست آورد و در مجموع با 74 امتیاز بالاتر از کره جنوبی که دو مدال طلا و دو نقره و 61 امتیاز به دست آورده بود قرار گرفت.ترکیه نیز با یک طلا یک نقره و یک برنز و مجموع 48 امتیاز سوم شد و تیم های ملی تایلند و اسپانیا نیز چهارم و پنجم شدند.»

در رقابتهای جهانی گیونگ‌جو سیستم امتیازدهی پیشرفته‌ای به کار گرفته شد و سیستم تکرار فیلم‌های ویدئویی که بسیار سریع بود، کمک کرد که مسابقات به منصفانه ترین شکل ممکن برگزار شود. در این رقابت‌ها 149 کشور حضور داشتند.

همچنین جایزه بهترین داور مسابقات به "خوزه لوئیز مورالس" از اسپانیا،‌ "تاوارز" از پورتوریکو، "‌ابوبکن کوردی" از عربستان‌، "یانک هوانگ چوی" از کره جنوبی و "استفن لیو" از نیوزلند تعلق گرفت.

رضا مهمان دوست نیز به عنوان بهترین سرمربی در بخش مردان و "مائنگ گون" کیم از کره جنوبی بهترین سرمربی در بخش زنان انتخاب شد.

رضا مهماندوست : همه می‌خواستند ایرانی باشند

بهترین مربی تکواندوی جهان پس از قهرمانی ایران در رقابت های جهانی 2011 پس از 38 سال گفت: با همت تکواندو کاران ایرانی رکوردی جاودانه در مهد ورزش تکواندو بدست آوردیم.

رضا مهماندوست در گفتگو با ایسنا به اشاره به شایستگی ملی پوشان ایرانی اظهارکرد: بهترین و جاودانه ترین رکورد تکواندوی ایران را به دست آوردیم. در این رقابت‌های حساس بیشترین تعداد شرکت کننده حضور داشتند و بزرگان بسیاری آمدند، شکست خوردند و رفتند.هرچه بگویم، کم گفتم. برابر 149 کشور جهان در مهد ورزش تکواندو با همت ملی پوشان ایرانی سیطره چهل ساله کره‌ای هارا از این ورزش محو کردیم. این دوره از رقابت ها حساسیت و فشردگی خاص خودش را داشت و با دشواری های زیادی همراه بود.

وی ادامه داد: این رقابت ها پیش از مسابقه های کسب سهمیه المپیک برگزار شد و همه کشورها به همراه قهرمانان خود به کره جنوبی آمده بودند. کشورهای جهان برای اینکه قهرمانان خود را محک بزنند با ترکیب و قدرت کامل به میدان آمده بودند. همین مساله سطح کیفی رقابت ها را دوچندان کرده بود.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران با بیان این مطلب که ورزشکاران ایرانی نتیجه ای فوق العاده کسب کرده اند، تصریح کرد: بزرگان این ورزش شکست خوردند و تنها کسانی که بهترین تمرین ها و انگیزه را داشتند به مدال رسیدند. مجموعه تکواندو ایران تلاش کردند تا ملی پوشان ایرانی به این آروزی چهل ساله برسند. تکواندو کاران ایرانی نتیجه ای رقم زدند که خود کره ای ها ملی پوشان ما را تحسین کردند. همه می خواستند ایرانی باشند تا در این رکورد جاودانه سهیم شوند.

مهماندوست درباره رقابت های کسب سهمیه المپیک نیز به ایسنا گفت: در تیر ماه سال جاری رقابت های کسب سهمیه المپیک را در آذربایجان در پیش رو داریم.پس از بازگشت کاروان ایران از مره جنوبی استراحتی خواهیم داشت و پس از آن با توجه به سابقه ورزشکاران و تمرین های آنها دو نفر از آقایان و دو نفر از بانوان را برای کسب سهمیه المپیک اعزام خواهیم کرد. امیدوارم در این رقابت ها نیز بهترین نتیجه را کسب کنیم.

وی در پایان درباره برگزیده شدنش به عنوان بهترین مربی جهان نیز گفت: خوشحالم که به این عنوان رسیدم اما باید بگویم که این عنوان متعلق به ایران ، کادر فنی و تکواندو کاران ایرانی است.

یوسف کرمی: خوشحالم که با طلای من قهرمان جهان شدیم

کاپیتان تیم ملی تکواندوی ایران در رقابتهای جهانی کره‌جنوبی پس از کسب مدال طلا گفت: بیش از هر چیزی از این خوشحالم که با طلای من،ایران قهرمان جهان شد.

یوسف کرمی با اشاره به سطح بالای رقابت‌های جهانی اظهارکرد: در رقابتهای سنگین و فشرده‌ای حاضر شدیم که همه تیمها با انگیزه بالایی در آن شرکت کرده بودند. مهمتر از هر چیز هدف کره‌جنوبی بود که دوست نداشت پس از چهل سال در خانه خودش قهرمانی جهان را از دست بدهد. تمامی این شرایط حساسیت بازی را بیشتر کرده بود و خوشبختانه خوشحالم که توانستم در خانه حریف به مدال طلا برسم.

وی همچنین افزود: البته خوشحالی من بیشتر از این است که مدال طلای من توانست ایران را قهرمان جهان کند.

کاپیتان تیم ملی تکواندوی ایران با بیان این مطلب که برای نخستین بار است ایران قهرمان جهان می شود، تصریح کرد: حساسیت بازیها فوق العاده بالا بود، به دلیل اینکه کشورها رقابتهای کسب سهمیه المپیک پیش رو دارند، با تمام قدرت وارد رقابتهای جهانی شده بودند. همه اعضای کاروان ایران تلاش کردند و با همت تک تک ایرانی‌ها توانستیم مزد زحماتمان را بگیریم. خیلی خوشحال هستم که قهرمان جهان شدیم و من نیز در جایگاه اول قرار گرفتم تا پرچم ایران را دوباره سرافراز کنم.

کرمی ادامه داد: رقابتهای کسب سهمیه المپیک را پیش رو داریم و پس از بازگشت به کره جنوبی با توکل به خدا استراحت کوتاهی خواهیم کرد و اردوهای خود را برای حضوری قدرتمند در کشور آذربایجان آغاز خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: این مدال طلا و قهرمانی جهان را به همه هموطنان عزیزم تبریک می گویم.

تیم تکواندو ایران یکشنبه به تهران بازمی‌گردد

تیم ملی تکواندو ایران که عنوان قهرمانی بیستمین دوره مسابقات قهرمانی جهان را در کره‌جنوبی در بخش مردان را بدست آورده است، روز یکشنبه 18 اردیبشهت ماه وارد میهن اسلامی می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، تیم ملی کشورمان که با 3 مدال طلا،‌ یک مدال نقره و 2 مدال برنز عنوان قهرمانی بیستمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان را در شهر گیونگ‌جو کره‌جنوبی در بخش مردان بدست آورده است، روز یکشنبه ساعت 10:25 صبح از طریق فروگاه امام خمینی (ره) ‌وارد میهن اسلامی می شود.

تیم ملی تکواندوی ایران موفق شد با کسب سه مدال طلا ، یک نقره و دو برنز پس از 38 سال در بیستمین دوره پیکارهای قهرمانی جهان عنوان قهرمانی جهان را تصاحب کند.

کد خبر 134317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز